sobota 12. května 2018

Sestry Foxovy


Zdravím přátelé! Dneska vám přináším rovnou dvě recenze!

První kniha je tajemná, duchovní a vám po ní bude běhat mráz po zádech! A aby toho nebylo málo! Knihu napsala Lucie Hlavinková, česká autorka, která píše i pro děti!

Autor: Lucie Hlavinková
Žánr: Česká beletrie
Počet stran: 271
Nakladatelství: Jota
Rok vydání: 2017


Lidé umírají běžně, to víme všichni, ale víme, co se s nimi stane potom? Umřou a je po všem? Zůstávají tu duše s námi nebo odchází na nějaké místo, tzv. „druhou stranu“? Co se s nimi teda stane?

Na začátek vám povím, jak jsem se ke knize dostala já… Už jako malá jsem měla pocit, že vidím něco, co vlastně nepatří do našeho světa. Minulé léto jsem byla na prázdninách u příbuzných a stalo se tam pár věcí, které mě opravdu vyděsily. Začala jsem se dívat na filmy týkající se duchů, horory (např. V zajetí démonů 1/2), vyhledala jsem si články a narazila jsem na tuto knihu. Zaujala mě vlastně tím, že je o začátku spiritismu a kam duše putují.

Dvě ze tří sester – Maggie a Kate jsou náctileté dívky, které žijí v Hydesville. Jejich otec velmi dodržuje pravidla a nelíbí se mu, když je jeho rodina porušuje. Známe ale mladé holky puberťačky, které dělají rodičům naschvál, nebyla to výjimka ani v tehdejší době.

Děvčata se domluví a v předvečer Aprílu si pro otce připraví menší duchařský žertík, poněvadž otec je opilec, ale dal se na duchovní cestu a Bůh mu pomáhá touhu po alkoholu ovládat.

Právě jejich vtípek spustí sled událostí vedoucích až k založení jednoho z největších hnutí všech dob – spiritismu. Starší sestra Leah brzy vycítí potenciál svých mladých nevinných sestřiček, proto netrvá dlouho a z kdysi veřejných sezení pro útěchu každého, se stávají vysoce uzavřené seance určené jen těm nejbohatším.

Foxovy jsou opakovaně podezírány z podvodu a musí se podrobit nejrůznějším testům, nikdy ale není prokázána jejich vina. Jak čas plyne, objevuje se stále více a více takzvaných médií, která nabízí lidem zprostředkování kontaktu se zemřelými; zpočátku se sestrám ale nikdo nevyrovná. Jejich milé dětské tvářičky dovedou lidi uhranout, pak ale u každé nastane zásadní životní zlom a nic už není, jak bývalo…

Obdivuji Lucku za to, že si dala tolik práce s hledáním, ačkoli většina lidí z nás zná příběh těchto sester, pro mě to bylo zábavné zpestření víkendu. Z počátku jsem si říkala, že to možná bude trochu hororovější kniha, ale nijak moc mi to tak nepřipadalo.

Kniha je napsána lehce a čtivě, Lucii se velmi dobře podařilo prokreslit atmosféru druhé poloviny 19. století. Očekávala jsem, že příběh bude více o spiritismu, což jsem byla trochu zklamaná, poněvadž z větší části se tam pojednává o osudu sester. Nechybí ani linka o nenaplněné lásce a co jde Hlavinkové opravdu dobře, je vyvolat ve čtenáři pocit zmaru a deprese a to zejména v úplném závěru. Text je podložen odbornými články, což oceňuji a je znát, že pátrání byla provedeno kvalitně.

Kromě menšího přínosu spiristických událostí nemám knize co vytknout, určitě si od ní momentálně odpočinu, ale jsem si jistá, že se k ní brzo vrátím. Sestry ode mě dostávají 3,5*/5*, což si myslím že je dost hezké hodnocení a já se těším na další Lucčiny knihy!

Za recenzní výtisk děkuji Lucii Horské a Jotě!
Knihu můžete zakoupit zde

Žádné komentáře:

Okomentovat